Історія формування Котлів

Котел, який ще називають парогенератором, це апарат який призначений для перетворення рідини в пари. У звичайній паровій електростанції котел складається з печі, в якій спалюється паливо, поверхні для передачі тепла від продуктів згоряння до води та місця, де пар може утворюватися та збиратися. У звичайному котлі є піч, яка спалює викопне паливо або, в деяких установках, відпрацьоване паливо. Ядерний реактор також може служити джерелом тепла для генерування пари під тиском.

Котли були з проектовані ще в 1 столітті нашої ери героєм Олександрії, але використовувалися малоефективно. Перший котел із запобіжним клапаном був спроектований Денисом Папіним, з Франції у 1679 році. Котли виготовляли і використовували в Англії на рубежі 18 століття. Ранні котли виготовлялися з кованого заліза, оскільки переваги високого тиску і температури були зрозумілі, виробники звернулися до сталі. Сучасні котли виготовлені з легованої сталі, щоб витримувати високий тиск і надзвичайно високі температури.

Більшість звичайних парових котлів класифікуються як вогнетрубні, та водотрубні. У пожежно-трубному типі вода оточує сталеві трубки, через які надходять гарячі гази з печі. Вироблена пара збирається над рівнем води в барабані циліндричної форми. Встановлюється запобіжний клапан, який дозволяє виводити пару при тиску вище нормального робочого тиску, цей пристрій необхідний на всіх котлах, оскільки тривале додавання тепла до води в закритому посуді без засобів виходу пари призводить до підвищення тиску і, в кінцевому рахунку, до вибуху котла. Вогнетрубні котли мають перевагу в простоті монтажу та експлуатації. Вони широко використовуються в невеликих установках для обігріву будівель і для забезпечення електроенергією для заводських процесів. Вогнетрубні котли також використовуються в парових локомотивах.

У водогрійному котлі вода знаходиться всередині труб, в яких гарячі пічні гази циркулюють за межами труб. Коли на початку 20 століття був розроблений паровий турбогенератор, сучасні водотрубні котли були розроблені у відповідь на попит на велику кількість пари при тиску та температурі, що значно перевищують можливі для протипожежних котлів. Трубки знаходяться за межами парового барабана, який не має нагрівальної поверхні і набагато менший, ніж у протипожежному котлі. З цієї причини барабан водогрійного котла краще витримує більш високі тиски та температури. На кораблях і заводах застосовується велика різноманітність розмірів і конструкцій водотрубних котлів. Експрес-котел розроблений з невеликими водопровідними трубами для швидкого генерування пари. Для спалаху може бути не потрібен паровий барабан, оскільки трубки працюють при таких високих температурах, що подача води спалахує в пару і перегрівається перед виходом з труб. Найбільші агрегати знаходяться в центральних електростанціях комунальних підприємств. Установки значного розміру використовуються на сталеливарних заводах, паперових заводах, нафтопереробних заводах, хімічних заводах та інших великих заводах.